Cesta k duze

Rubriky

Cviky v sedě I.

autor: | Kvě 11, 2019 | Nezařazené | 0 komentářů

Cviky v sedě s nataženýma nohama I.

1. Procvičování prstů
Cvičením prokrvuje dlaně a prsty, cvik má také příznivý účinek na klouby prstů je účinnou prevencí proti artróze a artritidě kloubů.

– předpažíme, dlaně směřují dolů

– ruce pevně sevřeme v pěst s palcem uvnitř

– pak prsty roztáhneme do širokého vějíře

– cvik několikrát opakujeme


2.
Kroužení v zápěstí
Cvičením posilujeme klouby zápěstí, získáváme v kloubech větší pružnost, zlepšujeme krevní oběh v pažích a posilujeme svalstvo paží.

– předpažíme, dlaně směřují dolů

– ruce pevně sevřeme v pěst s palcem uvnitř

– kroužíme pěstmi v zápěstí zvenku dovnitř, několikrát opakujeme
– kroužíme pěstmi v zápěstí zevnitř ven, několikrát opakujeme

3. Klopení rukou v zápěstí
Cvičením uvolňujeme zápěstí a posilujeme svaly paží.
– předpažíme, dlaně směřují dolů

– střídavě klopíme a zvedáme ruce v zápěstí

– cvik několikrát opakujeme

4. Vytáčení rukou v zápěstí
Cvičením účinně prokrvuje celé ruce, procvičujeme zápěstí, lokty a ramenní klouby.

– předpažíme, ruce ohneme v zápěstí tak, že svírají s pažemi pravý úhel – dlaně směřují dopředu

– v této poloze vytáčíme dlaně střídavě dovnitř a ven

– cvik několikrát opakujeme

– na závěr se uvolníme v lehu na zádech

5. Procvičování prstů na nohou

Základní pozice pro následující cviky – sedíme na podložce s nataženýma nohama, dlaně opřeme za tělem o podložku, prsty směřují dozadu.

– vztyčíme chodidla a mírně přitáhneme špičky prstů směrem k bércům

– prsty uvolníme

– cvik několikrát opakujeme

Cvičením zlepšujeme pohyblivost prstů a chodidla, zpevňujeme klenbu nohy.

6. Sklápění a přitahování chodidel

Cvičením č.6, č.7 a č.8 zlepšujeme pružnost a pohyblivost kotníků, také je zpevňuje, protahuje svaly lýtek a chodidel. Také povzbuzuje návrat žilní krve v hlubokých žilách bérce. Působí preventivně proti křečovým žilám.
– vztyčíme chodidla a přitáhneme je směrem k bércům

– sklopíme chodidla a přitáhneme je co nejblíže k podložce, napneme špičky

– cvik několikrát opakujeme

7. Kroužení nohama v kotnících snožmo

– nohy máme u sebe a kroužíme chodidly několikrát doprava a potom doleva

8. Kroužení nohama v kotnících roznožmo

– nohy máme mírně roznožmo a kroužíme chodidly nejprve dovnitř a ven, potom

obráceně ven a dovnitř

9. Protáčení kotníků

Cvičení působí příznivě na kotníky a drobné klouby nožní klenby, zlepšuje rozsah pohybu v kotnících.

– ohneme levou nohu, koleno vytočíme vně, lýtko levé nohy položíme na pravé stehno

a držíme ho levou rukou

– pravou rukou uchopíme prsty levé nohy a kroužíme chodidlem s největším rozsahem

pohybu v kotnících

– několikrát opakujeme a pak cvičíme na opačnou stranu

– ohneme pravou nohu, koleno vytočíme vně, lýtko pravé nohy položíme na levé stehno

a držíme ho pravou rukou

– levou rukou uchopíme prsty pravé nohy a kroužíme chodidlem s největším rozsahem

pohybu v kotnících

– na závěr se uvolníme v lehu na zádech

Pro www.cestakduze.webnode.cz zpracovala Světluška. Tento článek je možné šířit dál nekomerčním způsobem, v nezkrácené a nezměněné podobě, pokud bude připojeno celé znění této poznámky a aktivní odkaz na výše uvedené webové stránky. Děkuji za respektování této podmínky.